Bilgisayarların icadından beri insanların onların daha zeki hale getirilip getirilemeyeceğini ve insanlar gibi düşünüp düşünmeyeceklerini merak ettiler. Charles Babbage ve Ada Lovelace, dünyanın ilk bilgisayarını icat etmek için 1835 yılında yaptıkları çalışmalarda da bu sorunun, yapay zeka sahibi bir bilgisayar üretip üretilemeyeceğinin cevabını aradılar.
1950 yılına gelindiğinde Birleşik Devletler merkezli bir matematikçi olan Claude Shannon, bilgisayarların nasıl daha başarılı bir şekilde satranç oynayabilecekleri üzerine çalışıyordu. Atlantik Okyanusu'nun diğer tarafında ise Alan Turing, "Bilgisayar Mekanizması ve Zeka" adını verdiği makalesinde bir makinenin zeki olup olmadığının nasıl anlaşılabileceği sorusuna cevap aradı.
1955 yılında New Hampshire'da bulunan Dartmouth Koleji'nde görevli John McCarthy, yapay zeka üzerine yapılan araştırmaların tartışılacağı bir konferans düzenlemeyi teklif etti. McCarthy'nin önerisinde "yapay zeka" (artificial intelligence) terimini ilk kez kullanmış oldu ve onun bu girişimi üzerine 1956 yılında düzenlenen Dartmouth Konferansı, yapay zeka araştırmalarını başlatan, bir nevi yapay zekanın icadı olarak gösterilen bir etkinlik haline gelmiştir. Konferansta tartışılan konular, onu takip eden yıllar boyunca araştırmacıların ve bilim insanlarının üzerine çalıştığı konular olmuştur ve bu konferansta sorulan soruların bazıları günümüzde halen cevaplanabilmiş değildir. Harvard Üniversitesi'nde Marvin Minsky gibi pek çok saygın bilim insanı kariyerlerinin geri kalanını, kendisine daha henüz bir isim verilmiş olan bir konuya adadı.
Her ne kadar konferansta yapay zekanın geleceğine yönelik oldukça iyimser bir yaklaşım gözlemlenmiş ve konferans katılımcılarının çoğu sonraki on yıl içerisinde zeki makinelerin üretilebileceğine inanmış olsa da, konferansın üzerinden 60 yıl geçmiş olmasına rağmen yapay zeka üzerine yapılan çalışmalar halen 60 yıl önce öngörülen seviyeye gelebilmiş değildir. Her ne kadar bu olanda son derecede önemli gelişmeler gözlense de (örneğin IBM'in Derin Mavi adındaki bilgisayarının satranç şampiyonu Gary Kasparov'u 1997 yılında yenmiş olması gibi) bilim insanları halen tümüyle bir insan gibi düşünebilen ve kendi kendine karar verebilen makineler üretebilmek için gecelerini gündüzlerine katmaya devam etmektedir.
Ayrıca bkz.: Laptop / Taşınabilir dizüstü bilgisayar, süper bilgisayar, PC (kişisel bilgisayar), bilgisayar destekli üretim, iki ayaklı robot, dokunmatik ekran.